Congres 107 in Rotterdam

• zaterdag 03 maart
  • 14:30 - 15:30
  • Van Weeldezaal (4e verdieping)

Democratische Vernieuwing met Rob Jetten, Coen Brummer en Wieke Paulusma

Democratische vernieuwing is een van de fundamentele thema’s voor D66. Van de gekozen burgemeester tot en met de hervorming van het kiesstelsel. Maar experimenten met G1000-bijeenkomsten, burgerbegrotingen en allerlei vormen van burgerparticipatie laten zien dat er voortdurend nieuwe mogelijkheden ontstaan om de democratie te verbeteren. Deze ontwikkelingen vragen om een nieuwe positiebepaling. Waar staat D66 in de democratisering van de toekomst? Waar ligt anno 2018 het democratisch tekort dat wij moeten aanpakken? In het kader van de bestuursresolutie democratische vernieuwing gaan we met elkaar in gesprek over deze vragen. Na een aftrap van Coen Brummer (directeur mr. Hans van Mierlo Stichting) met Rob Jetten en Wieke Paulusma, is er volop ruimte voor discussie. We behandelen zowel (nationale) politieke democratie als lokale en maatschappelijke democratie. Kortom, voor iedereen die wil meepraten over de toekomst van democratische vernieuwing.